Прозорість — це не лише про процедури, а насамперед про людей, які не бояться діяти чесно.
Новий онлайн-курс від Офісу доброчесності НАЗК «Запитай уповноваженого!» уже на платформі Study.NAZK (https://study.nazk.gov.ua/)!
Законодавство України передбачає комплексний захист прав викривачів та відповідальність за будь-які дії, спрямовані на їх переслідування чи дискримінацію. Розглянемо детально, які санкції можуть застосовуватися до порушників.
Законодавство передбачає чіткий алгоритм розгляду повідомлень про корупцію, щоб забезпечити їх оперативне та об'єктивне опрацювання. Розглянемо, що відбувається з повідомленням після його внесення до Єдиного порталу повідомлень викривачів.
НАЗК продовжує серію публікацій про захист викривачів корупції. Сьогодні говоримо про психологічний тиск: цькування, ігнорування, бойкот, дискредитацію, маніпуляції та інші форми впливу, з якими можуть зіткнутися викривачі.
Викривання корупції – це сміливий та відповідальний крок, який інколи може призвести до різних форм тиску на викривача
Як зробити повідомлення про корупцію максимально змістовним та безпечним?
Викриття корупції – важливий крок до її мінімізації у суспільстві. Щоб ваше повідомлення принесло бажаний результат, важливо підійти до нього відповідально та врахувати певні нюанси.
Поняття «викривач» закріплене у двох ключових нормативно-правових актах України (Законі України «Про запобігання корупції» та Кримінальному процесуальному кодексі Україн (КПК). Проте визначення у цих законах відрізняються, що створює правову невизначеність і проблеми із захистом викривачів.
Викривачі корупції в Україні можуть отримувати винагороду за сприяння у розкритті корупційних злочинів. Ця норма діє з 1 січня 2020 року відповідно до ст. 53-7 Закону України «Про запобігання корупції».